Posted in Match

Clasic e fantastic…

Clasic, adică pescuitul clasic, cel fără coșulețe cu plumb, fără method feeder, fără nadă pe bază de făină de pește și pelete măcinate. Cel clasic, la vargă, la match… Stiluri uitate.

Adevărul este că îmi era un dor grozav să lestez o plută de match, să o văd cum zboară, cum se așază pe apă linia și cum se scufundă firul. Mi-era dor de pescuitul care m-a făcut mereu fericit.

Decis să ies puțin din monotonia method feederului și a crapului, mă înarmasem cu o grămadă de nadă pentru plătică luasem calea Rădeștiului. O pescărie pe care am ajuns să o apreciez pentru curățenie, natura semisălbatică și pentru faptul că oferă o diversitate de tipuri de pești: crap, caras, ten, plătică și babușcă.

Planul fusese bine stabilit cu câteva zile înainte: pescuit la match. Bine că am fost singur pe lac, altfel, cred că se uitau pescarii la mine puțin mai strâmb. 🙂

Tehnica: am scris mai sus: Match. Lansetă Maver MV-R de 3.90, mulinetă Maver MV-R de 4000, fir Maver Dynasty Green de 0.20mm. Plută Serie Walter de 10 grame, inițial, apoi am trecut pe una Top Mix de 14 grame. Cârlig Kamasan B560 de 12 și forfac Maver Hooklenght Line de 0.14mm. Simplu. Pescuit la aproximativ 35-40 de metri, aproape de crengile din apă. Alesesem acest loc pentru că dimineață observasem crapii la bătaie în acele agățături, astfel speram că măcar o plătică-două voi păcăli.

Nada: nada a fost o combinație de două nade cu arome dulci. Două kilograme de Marcel van den Eynde Turbo Classic cu două kilograme de Marcel van den Eynde Formule M Bream la care am adăugat 250gr de aditiv Brasem Caramel de la același producător. Pe lângă această nadă am mai folosit, pe parcursul partidei, două cutii de porumb de conservă și aproximativ 300gr de micropelete Marcel van den Eynde Elite Pellets. Motivul pentru care am adăugat micropelete într-o nadă de plătică este simplu. Lacurile sunt intens pescuite cu nade pe bază de făină de pește. Astfel am vrut să adaug un strop de aromă cu care sunt obișnuiți peștii din lacuri. În plus, micropeletele ajută la menținerea peștilor pe vad și la a selecta peștii de talie mai mare, în cazul meu, plătica.

Apropo…nu uitați să sitați nada, indiferent de tipul ei!!!!

Tactica: simplă. După ce am sondat locul, am găsit o zonă cu apă de aproximativ 1,50-1,60 metri. Oricum, cu cârligul agățat în pick-upul mulinetei, pluta ajungea la inelul al patrulea al lansetei.

Am început partida cu aproximativ 20 de bulgări lansați cu praștia pe locul nădit. În bulgării inițiali am introdus o cantitate consistentă de porumb și micropelete.

După ce am lansat bulgării am început și pescuitul. Inițial plumbajul fusese realizat în două puncte. Doi plumbi numarul 8 fuseseră atașați imediat deasupra vârtejului triplu, iar restul de plumbi numărul 8 fuseseră atașați în bulk, la aproximativ 40 cm deasupra vârtejului. Deoarece foloseam un forfac de 30 cm, am așezat bulkul la 40 cm pentru a evita eventuala agățare a cârligului în bulk.

După aproximativ 30 de minute de pescuit fără nicio trăsătură, observasem un lucru interesant. Odată cu începerea unei brize slabe, ajungeam cu dificultate pe zona nădită din cauza gramajului mic al plutei. De asemenea, pluta ieșea destul de repede de pe vad din cauza curenților. După aproape o oră de pescuit, fără trăsătură, decisesem să schimb ceva. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să înlocuiesc pluta de 10 grame cu una de 14gr. Apoi pentru a echilibra pluta, am renunțat la un taler și trei alice din bulk, după care am tras toți plumbii deasupra vârtejului, astfel aveam un singur bulk.

Motivul a fost simplu. Bulkul fusese așezat la 3-5cm deasupra substratului iar forfacul de 30cm era alezat în totalitate pe substrat și acționa ca un fel de ancoră, încetinind deplasarea plutei pe vad.

Odată ce am schimbat pluta și plumbajul am lansat pe vad linia și un bulgăre de nadă. La 20 de secunde de la căderea bulgărului în apă a sosit prima trăsătură și prima plăticuță a zilei. Nu mă bucurasem atât de mult de pește cât de faptul că deși nu mai pusesem mâna pe o lansetă de match de mai bine de 5 ani, nu uitasem câteva dintre elementele de bază ale pescuitului la match. Adevărul este că unele lucruri nu se uită, așa este și cu pescuitul. Ca mersul pe bicicletă. 🙂

Toate bune și frumoase. Am continuat pescuitul capturând câteva plătici, vreo doi carași. La un moment dat am o trăsătură atipică, înțep, ruptură. Crap clar, sau vorba lui Răzvan, un pterodactil din balta 1. 😀

Schimb forfacul, lansez montura, un bulgăre de nadă. Pauză vreo 5 minute. Trăsătură atipică, înțep. Pterodactil. Bine…puiuț. dril frumos, aduc peștele la mal, forțez puțin la minciog, îl văd. Crap de vreo 5-6 kilograme. Frumos, dar cum văd peștele, așa văd și cârligul care zboară din buza de sus și peștele cum pleacă. Din păcate când am forțat la minciog, s-a dezdoit cârligul. Aste este. Face parte din joc. Dar a fost crap, trebuie să mă credeți pe cuvânt.

Problema, pe lângă cea că l-am scăpat, a fost alta. Când l-am înțepat, s-a ridicat pe vad, a făcut gălăgie mare și, practic, mi-a distrus vadul. Și așa plăticile sunt ocupate cu depusul și sunt sensibile și a mai venit și crapul ăsta să-mi strice socoteala.

În fine, reiau de la zero. Nădesc zece bulgări cu de toate și după vreo oră au revenit peștii.

De pe la ora 1:30 până pe la 3:30 am prins constant și tot mai bine. De fapt, numărul de pești capturați a fost direct proporțional cu precizia nădirii. Dacă dimineață am nădit peste tot, numai în casa de vizavi și în casa paznicului nu am dat, după-amiaza începusem să îmi revin, să nădesc mai grupat și acest lucru a fost benefic. Așa se întâmplă când ai lipsă de antrenament.

Per total a fost o zi excelentă din mai multe motive. Am reușit să practic un pescuit extrem de drag mie la un pește și mai drag. Am avut capturi, am avut de învățat și cel mai important…m-am simțit fericit la pescuit după foarte mulți ani gri.